Pia Thomsen | Forskningsområder - sprogforskning
Pia Thomsen arbejder b.la. med: Psykolingvistiske metoder og designs Kognitive funktioner i forhold til sprog: opmærksomhed, arbejdshukommelse og eksekutive funktioner Børns tidlige og sene sprogtilegnelsesprocesser Børns tidlige og sene milepæle (sproglige, sociale, kognitive) Sproglige vanskeligheder (forsinkelser og sprogforstyrrelser) ...
sprog, sprogforskning arbejdshukommelse, eksekutive funktioner, børn, sprogtilegnelsesprocesser, milepæle sproglige vanskeligheder, audioLogopædisk interventioner, dagtilbud, tosprogethed
21522
page,page-id-21522,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive

SprogTrappen

SprogTrappen er et stjerneeksempel på et praksisbaseret redskab, der er samskabt mellem forskning og hverdagspraksis i dagtilbud.

Fra 1. august 2018 kan du se SprogTrappen som modul i Rambøll Hjernen & Hjertet Her eller læse mere i vejledningsmaterialet Her

Vi holder foredrag og laver kompetenceudviklingsforløb med afsæt i SprogTrappen; her kan du se nogle eksempler:

DEN LILLE SPROGTRAPPE

Anvendelse af SprogTrappen (fx 1 dag)

  • Teori (kort), praksis (sådan gør du)

DEN MELLEMSTE SPROGTRAPPE

Kompetenceudviklingsforløb: brug af SprogTrappen lokalt (fx 2-3 dage)

  • Gennemgang af teori og anvendelse i praksis
  • Casebearbejdning og dynamisk arbejde med Zonen for nærmeste udvikling
  • Sprog og interaktionel responsivitet med udgangspunkt i SprogTrappe

DEN STORE SPROGTRAPPE

Forsknings- og udviklingsforløb (længere forløb)

  • Kvalitetsmålinger
  • Som ved kompetenceudviklingsforløb
  • Lederudviklingsforløb om SprogTrappen som styringsredskab i pædagogisk ledelse
  • Aktionslæringsforløb i dagtilbuddet

LÆS MERE OM KURSERNE Her